Élvezeti cikkek

Visszaszoktam a kávéra. Viszonylag elég gyorsan. Itt mindenki kávézik. Ez magától értetődő. Szerintem a gyerekek már az óvodában fekete kávét kapnak tizoraira és uzsonnára. Simán kinevettek amikor mondtam, hogy nem tudom meginni a kávét magában, csak tejjel. Akkor sosem iszom normális kávét, vonták le a következtetést a kollégáim. Egy húzósabb napon az én kis placcomon van egy 30 literes termoszban kávé, amiből csak az alkalmazottak iszogatnak. Óránként egy feketét rajtam kivül mindenki megiszik. Ma megpróbáltam reggel valami jó kis teát kérni a pultostól, de azt mondta nincs teánk. Fél óra keresés után kiderült, hogy az étteremben  mégiscsak van egy zacskó fekete tea. Megittam, finom volt, de "hogy lehet teát inni"szemrehányó pillantásokat azért kaptam.

Az alkohol beszerzése itt a világvégén érdekes kérdés. Alkoholt csak az alkoholboltban lehet venni, ami állami tulajdonban van. Ez a bolt a Vinbúdin. A Vinbúdin elég korlátozottan van nyitva, napi 6-7 órában, és szombaton kora délután. Igy igazán meg kell gondolnod, hogy a szombat esti buliban pontosan hány sört fogsz elfogyasztani. A helyi Vinbúdin kinálata elég szegényes. Párféle sör (Carlsberg, Heineken, Viking), párféle bor, párféle rövid és kész. Az ősz utcai éjjel nappali komolyabb készletet és kinálatot tud felmutatni. Az alkohollal még egy baj van, hogy drága. A hétvégén nagyon vágytam egy rosé fröccsre. Kétféle rosé volt egy olasz és egy californiai. Az olaszt választottam, finomnak nem volt mondható, de azért elfogyott. :-)

A cigaretta beszerzése egy másik érdekes dolog. Nem sokfajta van, talán eddig 5-6 félét láttam az embereknél. Ahol lehet kapni ott sincs semmiféle láthatósága, ráadásul szabad áras termék. A főtrafikos bácsitól 6-700 koronáért be lehet szerezni egy doboz Marlborot, ez Einar boltjában 850, a benzinkutakon 1200, az étteremben szombat este 2000 korona. Ráadásul mindenből van puhadobozos verzió, természetesen ugyanannyiért, és ez eléggé utálatos. Dohányozni egyébként mindenhol lehet, a Horecákban van külön dohányzó helyiség.