Hvalfjarðargöng

Avagy a bálna alagút.

Ezt az alagútat használjuk ha Reykjavikba megyünk. Rekjavik légvonalban csak 20 km-re van, ha nem vennénk igénybe  a Tunnelt akkor több mint 100 km-t kellene autókázni, köszönhetően a fjordoknak.

A Hvalfjaðargöng  5770 méter hosszú és 165 méterrel van a tengerszint alatt. Átlagosan 6 perc alatt lehet átérni a túloldalra. A sebességkorlátozás 70km/h. Csalni nem nagyon lehet, mert elég sok kamera van (na jó lehet,  ha már százszor átmentél rajta és tudod hol vannak a kamerák).

Az alagút 2010-ben a német autóklubbtól rossz minősitést kapott, mivel nincs automatikus tűzjelző rendszere, a legközelebbi tűzoltóság 28 km-re van, és a szellőzés pedig elég gyatra. Szóval útközben ajánlatos erősen imádkozni, hogy ne legyen földrengés, vagy baleset, esetleg tűz,  mert az egyelő a biztos halállal - legalábbis szerintem-. Az alagút nagyrészt 1-1 sávos, nincs menekülőútvonal, leállósáv, igy autóval menekülni ha baleset van, szinte lehetetlen. Ha ki kell szállni a kocsiból tuti megfulladsz a szmogtól, vagy legalábbis esélytelen, hogy 1-2-3 km-t lefuss, gyorsabban mint a tűz.  A fenti helyzeten az igéretek szerint megpróbálnak változtatni.

Olcsónak sem olcsó, mert 1000 koronába kerül egy "átkelés", de ugye az idő pénz, meg a benzin is pénz. Az eredeti tervek szerint csak 2018-ig kell fizetni, mert addigra térül meg a befektetés. (Biztos lesz egyszer ingyenes az M7-es is.) 

A forgalom egyébként elég sűrű, kb. 10 000 autó naponta, ami az európai szabályozás maximuma. Igy javasollják egy másik alagút épitését is. 

Azért pozitivuma is van mert a rádiót lehet fogni, és a mobilhálózat is működik (naná, hogy tudd hivni a 112-t!:))

Ha kiváncsiak vagytok az élményre nézzétek meg az alábbi videót: