Halas fesztivál, bálna les

SAM_1247.JPG

Tegnap Reykjavíkban jártunk a hal/halász fesztiválon a nyugati kikötőben. Izlandon még sosem találkoztam ennyi emberrel. Jó sokan voltak. Volt játszóház, koncert, nyitott hajók, meg lehetett kóstolni a rohasztott cápát, meg a szárított halat, igazából volt minden amit el lehet képzelni egy ilyen halas fesztiválon.  Nekem a legjobban a  halbemutató tetszett, ahol nagy tartályokban jégretették a halakat, és meg lehetett őket szemlélni közelről. 

Ezt a halat már kóstoltam, és amilyen roda és undorító, olyan finom -a nevét nem tudom-: 

SAM_1225.JPG

Aztán befizettünk egy bálna lesre. 3 és fél órát voltunk kinnt a tengeren. És be kell valljam, én nem vagyok egy olyan tengerész típus. A hajó orrából bámultam kifelé, szigorúan egy helyben állva és kapaszkodva. Csak így nem éreztem, hogy hullámzik a víz. Rosszul nem lettem, de be kell valljam pisilni jóval viccesebb egy hánykolódó hajón, mint egy turbulenciába került repülőn. A bálna "lesés" nem is olyan egyszerű mint azt előtte gondoltam. A bálnák kb. 5-20 percenként jönnek a felszínre levegőért, a köztes időben lemerülnek és táplálkoznak. Ha meglátjuk  a bálnát akkor utána kb 4-5 percig semmi, és nagyon kell "nézni", hogy hol bukkan fel legközelebb. A túravezető a hajó tetején áll, ahonnan jól lát mindent, és onnan ad tájékoztatást, hogy: Csukabálna, 11 óránál, balra tart. Ha ügyes vagy, és gyorsan belövöd merre van a 11 óra, láthatod a bálnát, de köbö 3-4 másodperc alatt el is tűnik. Ezért nem is próbálkoztunk a fotózással. Azért sikerült bálnát látni, csukabálnát, hogy pontos legyek, és nem is csak egyet. A túrán elméletileg láttak harbour porpoiseket is, ami olyan mint a delfin, de mégse. Sajnos róluk lemaradtunk. Láttunk albatroszokat nagyon közelről, meg lundikat. 

SAM_1257.JPG

SAM_1272.JPG

SAM_1276.JPG

A túravezetőnk riportja: 

Sunday, 2 June 2013

Tour at 17:00 

Report from Hafsúlan: The weather was amazing as we headed out and we decided to go straight to the area were we have been in the last tours. After about 50 minutes of sailing and searching we saw some harbour  Porpoises that surfaced around us and soon after that the first Minke Whale of the tour came up. We saw a few Minke Whales surfacing around us, maybe 3-4 animals. They surfaced about 3-4 times and then took a deep dive and were gone. While we were searching a couple of Harbour Porpoises surfaced just next to the boat and were there for some time so we got a good look at them. The Minke's were hard to keep up with and after we got a good look at them we decided to head to the Puffin Island, Lundey were we enjoyed the sighting of the Atlantic Puffins.
It was a very enjoyable trip and the weather very nice ! 

- Freydís Ósk Hjörvarsdóttir